استخدام قضات و تشکیلات دادگستری - استخدام کشوری - بودجه - پیمانکاران -محاسبات عمومی - معاملات و اموال دولتی-
وزارت دادگستری
تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار که بر اساس اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بهاستناد ماده 15 آییننامه سازمان تعزیرات حکومتی موضوع مصوبه شماره 40730 مورخ 73/8/2 هیأت وزیران اتخاذ شده است جهت اجرا ابلاغ میشود.
آییننامه مالی - معاملاتی - استخدامی - نظام پرداخت سازمان تعزیرات حکومتی (تصمیم نماینده ویژه رییس جمهور)
قسمت اول - امور مالی
ماده 1-
الف - بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی که همه ساله ضمن قانون بودجه در ردیف خاصی پیشبینی میگردد.
ب - مبالغی که توسط ریاست جمهوری تأمین و به صورت کمک در وجه سازمان پرداخت میشود.
ماده 2 - تمامی بودجه و اعتبارات سازمان خارج از شمول قانون محاسبات و سایرمقررات عمومی بوده و منحصراً مشمول مقررات زیر است:
1 - قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مصوب 64/11/6 مجلس شورای اسلامی.
2 - آییننامه اجرایی قانون مذکور در بند 1، مصوب 65/2/21 هیأت وزیران.
3 - آییننامه سازمان تعزیرات حکومتی مصوب 73/8/2 نمایندگان ویژه رییس جمهور درستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار که بر اساس اختیار ناشی ازتصویبنامه شماره 40214ت287ه مورخ 73/7/23 به تصویب رسیده است.
4 - این آییننامه
ماده۳ـ ذیحسابان سازمان از میان کارکنان دولت به پیشنهاد سازمان و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی منصوب میگردند.
تبصره ـ ذیحساب ستاد مرکزی سازمان، مدیرکل امور مالی و ذیحسابان ادارات کل استان ها، رییس اداره امور مالی اداره کل استان خواهند بود. (اصلاح ماده والحاق تبصره به موجب تصویب نامه 246422 ت 47839 ن مورخ 1390/12/14)
ماده۴ـ چکها و اسناد هزینه تعهدآور با امضای مشترک رییس سازمان یا مقام مجاز از طرف وی و ذیحساب معتبر خواهد بود.
تبصره ـ افتتاح حساب های بانکی و معرفی امضاهای مجاز حسب مورد از طریق خزانهداری کل یا خزانه معین استان انجام میگیرد. (اصلاح ماده والحاق تبصره به موجب تصویب نامه 246422 ت 47839 ن مورخ 1390/12/14)
ماده۵ ـ اختیار و مسئولیت تشخیص، تعهد، تسجیل و حواله به عهده وزیر دادگستری یا رییس سازمان یا افراد مجاز از طرف آنان و مسئولیت تأمین اعتبار و تطبیق پرداخت با قوانین و مقررات لازمالاجرا در سازمان، به عهده ذیحساب خواهد بود.
تبصره۱ـ اختـیارات و مسئولیت های موضـوع این ماده حسب مورد کلاً یا بعضاً قابل تفویض است.
تبصره۲ـ در مواردی که تهیه اسناد و مدارک برای برخی هزینهها مقدور نباشد، بنا به تشخیص رییس سازمان و یا مقامات مجاز، بعد از پرداخت به هزینه قطعی منظور میشود.
تبصره۳ـ مهلت تعهد و پرداخت هزینههای سازمان که از محل اعتبارات مصوب هزینهای و تملک دارایی های سرمایهای تأمین شده و تا پایان اسفند ماه وجه آن توسط خزانهداری کل یا خزانه معین استان در اختیار ذیحسابی مربوط قرار گرفته باشد به ترتیب برای اعتبارات هزینهای پایان فروردین ماه و اعتبارات تملک دارایی های سرمایهای پایان تیرماه سال بعد میباشد. (اصلاح ماده والحاق تبصره ها به موجب تصویب نامه 246422 ت 47839 ن مورخ 1390/12/14)
ماده 6 - در مورد وجوه باقیمانده و هزینه نشده در پایان هر سال به ترتیب زیراقدام میشود:
1 - در مورد بودجه مصوب سازمان موضوع بند الف ماده 1 وجوه مانده به حساب خزانه برگشت داده میشود.
2 - در مورد آن قسمت از بودجه که از محل کمک ریاست جمهوری تأمین شده، وجوه مانده به حساب ریاست جمهوری برگشت داده میشود.
۳ـ مانده وجوهی که از محل درآمد تبصره (۵) ماده واحده قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی و سایر منابع در اختیار سازمان قرار میگیرد به سال مالی بعد منتقل خواهد شد. (الحاق به موجب تصویب نامه 246422 ت 47839 ن مورخ 1390/12/14)
ماده 7 - انجام هر گونه هزینه و ایجاد دین مازاد بر اعتبار به عهده سازمان ممنوع میباشد مگر در مواردی از امور پیمانکاری که عرفاً خرید کالا یا انجام خدماتمستلزم ادامه آن در سالهای بعد باشد و مراتب قبلاً تا مبلغ دویست میلیون ریال به تأیید وزیر دادگستری و پیش از آن به تأیید رییس جمهور رسیده باشد.
قسمت دوم - امور معاملاتی
ماده 8 - نصاب معاملات از نظر میزان و مبلغ و مسئولیت و مقررات مربوطه همان است که در قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایتقانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند، تصویب شده است.
قسمت سوم - امور استخدامی
ماده 9 - کارکنان سازمان اعم از رؤسای شعب رسیدگی و سایر مأمورین با رعایت شرایط احراز مندرج در طرح طبقهبندی به یکی از طرق زیر تأمین میشود.
1 - از طریق استخدام رسمی.
2 - از طریق استخدام قراردادی تمام وقت یا پاره وقت.
3 - از طریق مأموریت از سایر سازمانها به صورت تمام وقت یا پاره وقت.
تبصره۱ـ انتخاب افراد برای استخدام در سازمان از طریق آزمون استخدامی و مسابقه و در صورت ضرورت با مصاحبه تخصصی بنا به تشخیص سازمان و با توجه به اصل شایستگی و مراحل گزینش خواهد بود.
تبصره۲ـ کارکنان خرید خدمت در حکم کارکنان پیمانی بوده و از حقوق و مزایای استخدام پیمانی برخوردار میباشند.
تبصره۳ـ انتصاب افراد در پست رییس و عضو شعبه سازمان مستلزم قبولی در مصاحبه و طی حداقل سه ماه دوره آموزشی، کارآموزی و کارورزی است.
تبصره۴ـ سوابق خدمتی کارکنان قراردادی و پیمانی سازمان در صورت تبدیل وضعیت به پیمانی و رسمی جزو سنوات خدمتی آنها محسوب میگردد.
تبصره۵ ـ سازمـان میتوانـد با عقد قرارداد با اشـخاص حقیـقی و حقـوقی تأیید صلاحیت شده براساس فعالیت مشخص، حجم کار معین و ساعتی بخشی از خدمات مورد نیاز خود را تأمین نماید. (الحاق تبصره ها به موجب تصویب نامه 246422 ت 47839 ن مورخ 1390/12/14)
ماده۱۰ـ کارکنان رسمی سازمان از بین واجدین شرایط پس از گزینش و مصاحبه استخدام میشوند و از نظر طبقهبندی مشاغل، مشمول طرح طبقهبندی و رسته خاصی است که به پیشنهاد رییس سازمان به تأیید وزیر دادگستری خواهد رسید. (اصلاح به موجب تصویب نامه 246422 ت 47839 ن مورخ 1390/12/14)
تبصره- کارکنان موضوع ماده 10 به استثنای طرح طبقه بندی و مواردی که در این آییننامه مشخص شده از نظر امتیازات و تکالیف استخدامی مشمول قانوناستخدام کشوری و آیین نامه و مقررات موضوعه راجع به کارکنان مشمول قانون مذکور می باشد.
ماده 11 - کارکنان قراردادی اعم از تمام وقت یا پاره وقت از نظر امتیازات وتکالیف تابع قراردادهایی خواهند بود که با سازمان منعقد مینمایند، این گونه قراردادها واجد هیچ گونه تعهد استخدامی برای طرفین نیست. ولی کارکنان مشمول این قراردادها با پرداخت حق بیمه از بیمههای درمانی سازمان تأمیناجتماعی استفاده خواهند کرد.
ماده 12 - کارکنان قراردادی سازمان از بین دانشجویان، بازنشستگان کشوری و لشکری، روحانیون و سایر طبقات که حسب مورد شرایط لازم را برای تصدیمشاغل سازمان داشته باشند برگزیده و به استخدام قراردادی در میآیند.
تبصره ـ سازمان میتواند مستخدمین قراردادی تمام وقت واجد شرایط خود را با داشتن حداقل مدرک کاردانی و دو سال سابقه همکاری با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تا تاریخ تصویب این تصویب نامه به رسمی تبدیل نماید. (الحاق تبصره به موجب تصویب نامه مورخ 1381/12/24 و اصلاح آن به موجب تصویب نامه مورخ 1383/05/26) (حذف ماده 12 به موجب تصویب نامه 246422 ت 47839 مورخ 1390/12/14)
ماده 13 - کارکنان قراردادی پاره وقت به صورت ساعتی با سازمان همکاری مینمایند، سازمان میتواند با قضات و کارکنان مشاغل در سایر سازمان های دولتی وخصوصی نیز درساعت غیر اداری یا در صورت استفاده مستخدم از مرخصی بدون حقوق قرارداد منعقد نماید.
ماده 14 - کسانی که از مؤسسات دیگر به سازمان مأمور خدمت میشوند میتوانند بارعایت آییننامه مأموریت ها موضوع ماده 11 قانون استخدام کشوری بدون محدودیت مندرج در ماده 1 آییننامه مذکور با حفظ سمت در مؤسسه متبوع، با سازمان همکاری نمایند وحقوق و مزایای مستمر خود را حسب توافق دودستگاه از سازمان تعزیرات یا از مؤسسه متبوع خود دریافت نمایند. در صورتی که به علت نیاز دستگاه متبوع مستخدم موضوع این ماده، حفظ سمت میسرنباشد، با توجه به شرایط احراز در یکی از سمتهای خالی درسازمان منصوب میشود.
قسمت چهارم - نظام پرداخت
ماده۱۵ـ حقوق و مزایا و فوقالعادهها براساس فصل دهم قانون مدیریـت خدمات کشوری، آییننامهها و دسـتورالعمل های سازمان در سـقف اعتبارات مـصوب و با تأیید رییس سازمان قابل پرداخت خواهد بود. (اصلاح به موجب تصویب نامه 246422 ت 47839 ن مورخ 1390/12/14)
ماده۱۶ـ سازمان مجاز است در شهرهای بالای پانصد هزار نفر جمعیت به تعداد لازم مجتمع تعزیرات حکومتی زیر نظر ادارات کل ایجاد نماید. رییس یا سرپرست مجتمع معاون اداره کل استان خواهد بود. (الحاق به موجب تصویب نامه 246422 ت 47839 ن مورخ 1390/12/14)
حسن حبیبی - معاون اول رییس جمهور
ردیف | قوانین و مقررات مرتبط |
1 | اصلاح آیین نامه مالی، معاملاتی، استخدامی و نظام پرداخت سازمان تعزیرات حکومتی (تصویب نامه شماره 52388 ت25973هـ مورخ 1381/12/24 هیأت وزیران) |
2 | اصلاح تبصره الحاقی ماده (12) آئین نامه مالی، معاملاتی، استخدامی و نظام پرداخت سازمان تعزیرات حکومتی (تصویب نامه شماره 28064 ت29299ه مورخ 1383/05/26 هیأت وزیران) |
3 | اصلاح آیین نامه مالی، معاملاتی، استخدامی نظام پرداخت سازمان تعزیرات حکومتی (تصویب نامه شماره 246422 ت 47839 ن مورخ 1390/12/14 نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه کنترل بازار) |
Powered by Froala Editor
Powered by Froala Editor
Powered by Froala Editor